Jullie hulp - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Tom Vriesema - WaarBenJij.nu Jullie hulp - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Tom Vriesema - WaarBenJij.nu

Jullie hulp

Door: Tom vriesema

Blijf op de hoogte en volg Tom

01 April 2014 | Oeganda, Jinja

Goede middag (hier al wel)

Jullie hebben al een poosje niks gehoord, en ook. In dit verslag zal je niet veel over mijn belevenissen lezen. Wel wil ik jullie vertellen dat ik volgende maand met het opgehaalde geld schoolboeken ga halen in kampala.

Verder heb ik jullie hulp nog een keer nodig, ik ben ziek op het moment en dat gaf me de gelegenheid om even met Amina een goed gesprek te voeren. Zij heeft een klein "bedrijfje" (zo kun je het eigenlijk niet noemen) in olie voor de huid die ze verkoopt aan vrienden en familie. Nu hebben we gepraat over haar wens om uit te breiden en hoe ze dit zou kunnen realiseren. Nu is het probleem natuurlijk het start bedrag. De huur van een klein winkeltje hier is 250000 shilling, dat is omgerekend zon 70-80 euro. Plus misschien de inrichting van de winkel dat zon 100 euro zal kosten. Ik heb begrepen dat mijn moedertje een reëel bedrag zal doneren aan mijn ugandese moeder die elke dag voor me kookt en (sorry mam) als het aan haar ligt me op me wenken bedient (nu maak ik hier gelukkig geen gebruik van) nu m'n vraag aan jullie: willen jullie deze vrouw helpen met het realiseren van haar winkeltje. Ik geef jullie even de tijd om daar over na te denken, dus draai alvast de spaarpot van je kind om. Zoek tussen de kussens van de bank, en lever je lege flessen in om zo een start bedrag voor haar bij een te sprokkelen.
In mijn volgende verslag zal ik een uitgebreider plan plaatsen plus de gegevens waar je jullie helpende geld kwijt kunnen ( alles is welkom) ik zal op deze site ook een foto van Amina zetten en ik houd jullie natuurlijk op de hoogte van de vorderingen.

Alvast bedankt,

Tom en Amina

  • 01 April 2014 - 23:17

    Ina:

    hé Tom,
    Misschien moet ik toch een keertje met Amina in gesprek om haar uit te leggen dat ze je niet teveel in de watten moet leggen.................
    Mooi initiatief en je moedertje zal inderdaad een bijdrage leveren aan dit mooie initiatief.
    Kom maar op met jullie uitgewerkte plan!

  • 03 April 2014 - 10:56

    Ria Van Oosten:

    super Tom. Ik heb niet veel geld maar een klein bedrag moet mogelijk zijn. Vele kleintjes maken een grote. Hoop dat het lukt.
    Lieve groet Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

ugrandioos

grandioos in uganda

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2014

afgelopen weekend

08 Mei 2014

8-5

19 April 2014

19-4

01 April 2014

Jullie hulp

01 April 2014

Jullie hulp
Tom

dit is de site waar ik dingen die ik meemaak, dingen die ik zie en veel foto's op ga plaatsen. Als je nieuwsgierig bent naar hoe en wat dan moet je dit in de gaten houden. Tom

Actief sinds 24 Feb. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 6475

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

ugrandioos

Landen bezocht: