Ik weet nu al geen titels meer.. - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Tom Vriesema - WaarBenJij.nu Ik weet nu al geen titels meer.. - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Tom Vriesema - WaarBenJij.nu

Ik weet nu al geen titels meer..

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

15 Maart 2014 | Oeganda, Jinja

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen vandaag. Ik heb deze week namelijk niet echt grote dingen gedaan vanwege m'n enkel.. Ik heb vooral leuke kleine dingen die ik (hoop ik) terwijl ik dit schrijf allemaal weer herinner.
Of het allemaal in de goede volgorde staat zou ik niet weten want door een week thuis zitten lijken de dagen op elkaar. Goede nieuws is dat m'n enkel weer bijna klaar is en ik gister zelfs alweer naar de bar ben geweest. Wel iets te veel gedronken, wat niet heel slim is want ik zit nu in een busje en ben net begonnen aan mijn 2 uur durende rit naar kampala in mijn pak met 30 graden, om daar een trouwerij bij te staan waar ik ben ik bang niks van ga verstaan. Maar dat maakt niet uit. Daarna gaan we naar de clubs van het grote Kampala, nou kijk dat versta ik wel hehe. Ik wou ook even wat over de radio zenders kwijt hier. Die hebben allemaal zon 5 nummers die ze achter elkaar in de zelfde volgorde draaien, en denken dat het geluid harder en zachter doen dj'en is. En dan heb ik ook nog de pech dat Henri's favoriete zender i just met you and this is crazy (geen idee hoe het nummer heet) en i woke up met een situation next to me dood draaien. Ik vind het alle 2 echt verschrikkelijke nummers geworden, maar welk nummer zou niet vervelend worden als je hem om de 3 minuten hoort. Het is wel leuk om te zien hoe bezorgd iedereen hier is om mijn enkel. En blijkbaar denken ze dat er nu ook wat mis met mijn ogen, want bij elk steentje bobbeltje en kuiltje word ik 3 keer gewaarschuwd. En er zijn een hoop steentjes hobbeltjes en kuiltjes. En afgelopen donderdag reden we naar de stad en toen was er ineens een hele meute auto's en bodaboda's voor naast en achter ons. Allemaal wild toeterend en met takken zwaaiend. Wat bleek nou, dat waren mensen die het niet eens waren met de president en hun eigen hebben gekozen. Een van de jongens lag lang uit op de bodaboda op zijn buik met een halve boom aan takken in zijn handen wild heen en weer slingerend over de hobbelige weg, hij miste 4 auto's op een haar na en ik vond het een wonder dat deze vent nog niet eerder is overreden. Gister was er regen, heeeel veeeel regen. Je kon maar 4 meter voor je kijken want de regen blokkeerde verder al het zicht. Straten werden rivieren en kuile. Werden meren. Maar de grond was zo droog, dat toen de regen een maal ophield, binnen 5 minuten al het water letterlijk als sneeuw voor de zon verdween. Alsof iemand de stop eruit had gehaald. Ik verveelde me de afgelopen dagen natuurlijk wel. Ik had geen rekening gehouden met thuisblijven, en had geen boek of wat dan ook bij me (niet dat ik thuis ooit lees, maar je moet toch wat..) gelukkig had malou me wat bladzijdes van Turks fruit gestuurd, had ik tenminste wat te doen. Nou ik kan me verder niks meer herinneren om te schrijven, dus als me nog wat te binnen schiet komt dat in m'n volgende verhaal. Ik ga nu naar de sauna (bruiloft)

Tom

  • 16 Maart 2014 - 12:44

    RuUD :

    Hallo Tom,

    Ondertussen lijk je al wel wat ingeburgerd. Ben benieuwd als Karin komt hoe het veder zal gaan. Voor nu geniet van de kleine dingen en ik hoor je nergens over de mooie dames. hoe zit dat?

    Gr Ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

ugrandioos

grandioos in uganda

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2014

afgelopen weekend

08 Mei 2014

8-5

19 April 2014

19-4

01 April 2014

Jullie hulp

01 April 2014

Jullie hulp
Tom

dit is de site waar ik dingen die ik meemaak, dingen die ik zie en veel foto's op ga plaatsen. Als je nieuwsgierig bent naar hoe en wat dan moet je dit in de gaten houden. Tom

Actief sinds 24 Feb. 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 6493

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

ugrandioos

Landen bezocht: